Eksisterende kunde? Login Ikke kunde ennå? Registrer deg her

Frakt / Levering

 

Manglende varer i forsendelsen :

Hvis du mangler en eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss, har vi egne rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig.

Send en e-post direkte til Denne e-posten må inneholde følgende informasjon : 

  • Kundenummer 
  • Ordrenummer 
  • Navn på varen som mangler
     

Kundeservice vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd og rett opp eventuelle feil.

Mottatt feil vare :

Har du mottatt en annen vare enn det som er spesifisert på ordre / leveringsbekreftelsen, sender du en mail til . Beskriv hva som er feil. Du vil motta en e-post som bekrefter feil-leveringen. Skriv ut bekreftelsen og legg den sammen med varen som skal sendes tilbake så vil vi bytte den så fort vi mottar den. Du vil så motta informasjon for hvordan problemet skal bli rettet så fort som mulig.

Vare skadet under transport

Hvis varen er skadet under transport, må du ta vare på emballasje samt produktene og levere dette på Posten hvor du får et skadeskjema som må fylles ut. Varene sendes så (sammen med skjema) til oss. Dette må gjøres for at ny vare skal bli sendt ut fra Veloshoper.no da dette ikke er en mangel / reklamasjon ved produktet, men en skade oppstått under transport.

Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet.

Fraktkostnad :

Vi belaster frakt etter transportørens vanlige satser. Prisen varierer avhengig av fraktmåten du velger og vekt/volum på bestillingen. Estimert fraktpris vises nederst i handlevognen, og du ser også fraktprisen for ulike fraktmåter på din bestilling i kassen.

Når vi får inn nye varer på vårt lager, så måler vi bredde, høyde og lengde på alle varer og veier dem. Deretter beregnes volumet og deles på en gitt faktor for å finne fraktberegnet vekt, også kalt volumvekt. Posten opererer med både reell vekt og volumvekt for å finne ut hva de skal ta betalt for pakker og brev. Det er slik at alle våre pakker/brev får luft i tillegg til produktet, og denne luften som vi sender tar posten betalt for. Tidligere så tok posten kun betalt for antall kg, og gjorde det svært enkelt for oss.

Nå er det dessverre ikke slik lengre og det gir oss som driver nettbutikk hodebry. Det er meget komplisert å anta hvor mye luft det vil være i en pakke/brev som ikke er ferdig pakket, og det finnes svært mange mulige kombinasjoner av produkter og antall produkter i en ordre. Vi vet ikke hvor stor din pakke/brev blir før den er pakket ferdig, sendt og målt ved Postens terminal.

De aller fleste kunder betaler nøyaktig den faktiske fraktkostnaden vi har for å sende ordren. Ved noen få tilfeller har vi litt fortjeneste, ved andre litt tap. Men gjennomsnittlig kommer våre pakker/brev ut med ca balanse i forhold til postens veiledende priser

Brev :

Vi sender alle mindre forsendelser som brev. Brev deles ut til din postkasse, og har ikke mulighet for sporing! Et brev
regnes som for stort om det ikke kan leveres til din postkasse eller om du ikke er hjemme. Store brev kan hentes på lokalt postkontor. Du får da varsling på sms eller hentelapp i posten.

Pakker :

Forsendelser med vekt over ca 1,5 kg eller med høyere verdi sendes med Postens pakker, og kan hentes på lokalt postkontor. Både vekt og volum på pakken bestemmer om den sendes som brevpost eller pakkepost. Pakkepost har sporingsnummer/Kolli-id (les mer om dette i punktet under).

Sporingsnummer/Kolli-id for pakker :

En pakke får alltid et sporingsnummer eller kolli-id som er pakkens identifikasjonsnummer. Med dette nummeret kan du søke etter pakken og se hvor den befinner seg i postgangen. Sporingsnummer/Kolli-id sendes til kunden pr. e-post eller SMS. Det kan ta noen timer før pakken kan spores hos transportøren.