Eksisterende kunde? Login Ikke kunde ennå? Registrer deg her

Betaling

Betalings informasjon :

For å gjøre det så enkelt som overhodet mulig for deg som kunde og gjennomføre en handel hos oss, har vi lagt stor vekt på å gjøre handlevogn og kasse så lett forståelig som mulig.

Når du trykker kjøp på en vare blir varen lagt til i handlevognen som også du vil bli overført til. Her velger du om du ønsker å fortsette å handle eller gå videre til kassen. Når du er ferdig med din handel går du videre fra handlevognen til kassen. I kassen vil du enkelt kunne velge fraktmåte, betalingsform, leveringsadresse med mer. Du vil også se kostnaden for frakt beregnet ut i fra vekt, kolli og bostedsadresse.
 

Kortbetaling :

Betaling med VISA/MasterCard er trygt og enkelt. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CV2) og kan deretter vente på leveringen. Vi samarbeider tett med VISA og Mastercard for å sørge for en kjapp prosessering av din kortinformasjon og alt foregår i meget sikre former med vår kryptering. Ingen får fysisk se ditt kortnummer gjennom hele betalingsprosessen. Enkelte banker gir sine nettbankkunder en kodebrikke som benyttes ved innlogging til nettbanken og også for kjøp over nett. Ta kontakt med din bank hvis du har spørsmål vedrørende din kodebrikke (Bank-ID).

Når du legger en ordre hos oss med ditt kort blir det gjort en autorisasjon på kortet ditt. Dette betyr at vi sjekker at kortet er ekte og at det er dekning på det. Vi gjør så en reservasjon, hvor beløpet du handler for blir reservert for sitt bruk. Dette vil si at pengene fremdeles er på kortet ditt, men at de ikke kan røres av andre enn Veloshop.no så lenge ordren eksisterer.

Dersom du kansellerer en ordre vil reservasjonen heves og pengene frigjøres på kortet ditt (innen to 2-5 virkedager). Det er først når vi har pakket varene ferdig og har klargjort pakken for forsendelse at pengene blir overført fra ditt kort til oss. Veloshop.no kan ikke ta i mot kortinformasjon per telefon, så bestilling med kort må foregå via web.

Vi forbeholder oss retten til å foreta kontroller knyttet til korttransaksjonen der vi finner det nødvendig, herunder å nekte levering uten ytterligere begrunnelse dersom oppgitt kortinformasjon ikke lar seg verifisere.

Ved eventuell kreditering av hele eller deler av en ordre som opprinnelig er betalt med Visa / Mastercard vil krediteringen normalt foretas tilbake til samme kortnummer, og ikke som direkte utbetaling til bankkonto.

Det tilkommer ikke noen kortavgift. Kredittkortsbetaling håndteres av vår betalingspartner BBS Netaxept for å garantere rask og sikker betaling.

Slik fungerer det:

1. Velg Kredittkort som betalingsmetode i kassen. Du lenkes nå til BBS Netaxept sin sikre betalingsserver.

2. Velg kredittkortstype, angi kortnummer, gyldighetsdato, kortets sikkerhetskode (CVV) og navn på kortinnehaveren
Vennligst observér at ved bruk av e-kort bør du angi minst to måneders gyldighetstid.

3. En kontroll gjennomføres for å kontrollere at kortopplysningene stemmer samt at det finnes dekning for kjøpet.

4. Kjøpesummen reserveres først på din konto

5. Når varene blir sendt, dras pengene fra din konto og den reserverte summen overføres via BBS Netaxept til Veloshop.no

Du finner mer informasjon om vår sikkerhetspolicy her.

Problem ved kortbetaling:

For å kunne handle med kort må din webleser akseptere tredjeparts-cookies.

Slik gjør du:

Internet Explorer 7.0

• Klikk på start-> Kontrollpanel.OBS! I Windows XP skal du klikke på Windowsknappen Start->Innstillinger-> Kontrollpanel -Dobbelklikk på ikonet Internetalternativ -Klikk på fliken Sekretess -Klikk på knappen avansert -Velg innstillinger "Til side sett automatisk Cookie-handtering" under avsnittet Cookies i vinduet "Avansert sekretess instillinger" -Velg "Aksepter" eller " Spørsmål" under "Cookies fra tredjepart". OBS! Om du velger innstillinger "Spørsmål" vil du bli spurt om å klikke OK hver gang en webplass forsøker sende en cookie til deg. -Steng alle vindu gjennom å klikke OK for å avslutte.

Internet Explorer 8.0

• Gå til menyen "Verktøy" velg funksjonen "Internetinnstillinger" -Klikk på fliken Sekretess -Klikk på knappen Avansert -Velg innstillinger "Til side sett automatisk Cookies fra tredjepart". OBS! Om du velger innstillinger "Spørsmål" kommer du blir spurt om å klikke OK, hver gang en webplass forsøker sende en cookie til deg. -Marker boksen: Tillat alltid Sessions-Cookies -Steng alle vindu gjennom å klikke OK for å avslutte.

Firefox (Mozilla)

• Gå til verktøy

• Velg "Innstillinger"

• Klikk på ikonet" Sekretess"

• Under feltet historikk finner du funksjonen Firefox kommer å: og et rullegardinvindu. -Klikk på rullegardinvinduet og velg "Velg tilpasset innstillinger for historikken" -Marker boksen "Tillat webplasser å lagre kaker" og "Tillat tredjepartskaker" -Klikk Ok for å avslutte.

Google Chrome

• Klikk på ikonet for " Anpass og kontroller google Chrome". -Velg alternativ -Klikk på fliken "Under huven" for å finne sikkerhetsinnstillinger. -Her finner du en rullegardinmeny med Cookie-instillinger. -Her skal alternativet " Tillat alle Cookies" være valgt -Klikk på knappen steng.

Safari (Mac)

• Klikk på Safari-menyen

• Velg innstillinger

• Klikk på fliken "sikkerhet"

• Under "Aksepter cookies" velg "Alltid"

Viktig informasjon angående Apple Mac kompatibilitet

Vi er medvitende om at det finst visse kjente begrensninger mellom Safari og Veloshop.no. Om du ikke lykkes løse problemet med ovenstående løsning ber vi deg besøke Veloshop.no i en annen webleser f.eks Firefox, Opera eller google Chrome.

Hva er tredjepartskaker og hvorfor må de godkjennes?

En cookie- fil er en del av en tekst som gjennom din tillatelse kan plasseres på din datas hardware. Tredepartskaker eller cookies plasseres bl.a av BBS Netaxept som håndterer alle våre korttransaksjoner. Årsaken til dette er får å øke sikkerheten rundt ditt kortkjøp online. Du kan også når som helst velge å ta bort cookie-filer som er blitt plassert hos deg.

 

Faktura :

Velger du faktura som betalingsmåte følger denne med dine bestilte varer. Bestiller må være fyllt 18 år for å benytte denne betalingstjenesten. Fakturaen skal betales innen 14 dager fra fakturadato. Det tilkommer en fakturaavgift på kroner 29,- for denne tjenesten, som forløbig kan benyttes av våre kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Skjer ikke betaling innen fristen sendes det ut purring ilagt purregebyr. Ved uteblitt betaling debiteres inkassovarselavgiften på nåværende 60,00 NOK, samt forsinkelsesretne med tillegg på 24%.

 

Fakturaspørsmål:                                                                                                                                                                


Hvorfor har jeg fått en påminnelse?

En påminnelse sendes til deg når vi ikke har mottatt din betaling eller når fakturaen ikke er betalt i tide. Du kan finne mer informasjon om hva du har utestående å betale via: www.klarna.com. Der kan du også henvende deg hvis du mener å ha utført din betaling i tide med likevel har mottatt en påminnelse.

 

Jeg vil se min originalfaktura

Du kan enkelt se din originalfaktura via www.klarna.com på bare noen sekunder! Det eneste du behøver å gjøre er å skrive ditt person- og fakturanummer i de angitte felter, velg "Jeg vil se originalfakturaen" i emnefeltet og trykk på "Behandle spørsmål". Du får da mulighet å se din faktura i pdf-format ved å trykke på "Vis" i det blåmarkerte feltet, og dermed lett se dine betalingsopplysninger.

 

Kan dere utsette betalingsfristen min?

Vi har mulighet å flytte frem forfallsdato på originalfakturaen din under spesielle omstendigheter. I så fall ber vi deg kontakte Klarnas kundetjeneste via kontaktinformasjonen på www.klarna.com

 

Jeg har ikke fakturaen min og vil betale

Du kan enkelt få fram betalingsopplysningene dine via www.klarna.com på bare noen sekunder! Det eneste du trenger å gjøre er å fylle i person - og fakturanummer i de angitte feltene. Der har du også mulighet til å se originalfakturaen din.

Har dere mottatt betalingen min?

Du kan enkelt kontrollere om Klarna AB har mottatt din betaling på www.klarna.com. Det eneste du trenger å gjøre er å fylle i person og fakturanummer i de angitte feltene!

 

Hva er en kontoavtale?

En kontoavtale sendes til deg om du har valgt å delbetale et beløp. Vil du fullføre delbetalingen bør du så fort som mulig signere avtalen og sende dette tilbake til Klarna AB i svarkonvolutten som medfølger. Den første kontofakturaen vil bli sendt til deg i midten av neste måned.

Feil pris på faktura

Hvis du har fått feil pris på fakturaen, vil vi gjerne at du kontakter oss slik at vi kan hjelpe deg. Vennligst bemerk følgende først:

 

Det er alltid den prisen som står angitt på ordrebekreftelsen som gjelder.

Tilbud er alltid tidsbegrenset. Vi har dessverre ingen mulighet til å endre bestillinger som er blitt gjort før et tilbud begynte å gjelde. Dette gjelder også om din bestilling leveres i løpet av den tiden tilbudet gjelder.

Kid-nummer

Kid-nummeret står lengst nede til venstre på dine fakturaer. Kid-nummer skal alltid oppgis ved betaling via Internettbank eller på en håndskrevet innbetalingsanvisning.

 

Delbetaling :

Det fins to ulike delbetalingsmåter gjennom vår samarbeidspartner Klarna AB, som er en av nordens største tilbydere av faktura-tjenester. Det ene er et kontoalternativ der du betaler 1/24 av totalbeløpet eller minst 95 kr i måneden. Det andre er delbetaling til en fast månedskostnad i 6, 12 eller 24 måneder. Beløpet å betale beregnes ut fra den valgte betalingsmåten. Avgift på 45 kr til kommer begge alternativene.

 

Hva er en kontoavtale?


En kontoavtale sendes til deg om du har valgt å delbetale et beløp. Vil du fullføre delbetalingen bør du så fort som mulig signere avtalen og sende dette tilbake til Klarna AB (i svarkonvolutten som du mottar i posten) Når kontoavtalen med Klarna AB er godkjent, vil den første fakturaen på delbeløpet bli sendt til deg i midten av neste måned. Les mer om Klarna AB sine fakturatjenester under punktet faktura.


Forskuddsbetaling :

Velger du forskuddsbetaling som betalingsmåte sendes varene først ut når vi får melding fra vår bank om din innbetaling. Vårt kontonummer blir sendt pr.epost ved forskuddsbetaling. Merk betalingen med samme navn som ble lagt inn under bestillingen på nettbutikken. Er betalingsperson og bestillingsperson forskjellig er dette helt nødvendig!

Vi anbefaler heller at du velger faktura som betalingsmåte om du er over 18 år, da dette sikrer at du mottar dine varer raskere

Veloshop har ikke ansvar for innhold på eksterme nettsider som det lenkes til. 
Kopiering av materiale fra Veloshop for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale | ©2012 Veloshop | Utviklet av Cateno AS